Is eten naar behoefte goed?

Ik heb altijd gegeten naar behoefte. Ik ben geen ontbijter ik krijg het er gewoon niet in omdat ik geen honger heb. Ik weet ook dat de spijsvertering dan niet goed opgang komt. Maar kan het nou kwaad wanneer je aan 1 of 2 keer per dag genoeg hebt? Wanneer ik drie keer per dag eet dan voel ik me echt holle bolle gijs. Ook als ik het langere tijd doe. Alleen wanneer ik druk in de weer ben eet ik meer omdat ik meer verbrand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Algemene regels zijn altijd goed als uitgangspunt. Drie maaltijden per dag met daarnaast twee- of driemaal iets extra's werkt voor de meeste mensen goed, hoewel je je daarnaast zou moeten afvragen wat je dan precies moet eten.

Als jij je prima voelt met jouw eetgewoontes dan zou ik dat niet zo gauw opgeven, zeker niet als je je uiterst onprettig voelt bij andere patronen.

Belangrijkste vind ik wel dat je jezelf niet uitdroogt. Drink regelmatig, bij voorkeur water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

nee, dat is niet per definitie goed.
realiseer je dat je je behoeft ook kan "sturen".
als ik een maand niet ontbijt, dan heeft mijn lichaam zich daar op ingesteld, en heb ik er waarschijnlijk geen behoefte meer aan.
je weet dat het van belang is te ontbijten.
probeer je er eens een tijdje op in te stellen toch iets lichts te nemen, al is het maar wat drinkyoghurt.
misschien is het voor jou beter om geen drie, maar bijvoorbeeld zes keer te eten, al is het maar weinig en licht.
zo hou je toch je spijsvertering op gang.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk getypt :-)
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Nog beter zou zijn, 4 of 5 keer per dag te eten.
Dus 1 of 2 keer per dag is zeker niet goed, heel erg veel mensen ontbijten niet of nauwelijks, ze nemen een paar bakken koffie en gaan op pad.
Dat is natuurlijk niet fijn voor het lijf zelf.
Kan of wil je s'morgens geen brood eten, dat is yoghurt met v.v. muesli, een uitstekend ontbijt, licht verteerbaar en gezond, of yoghurt met fruit is ook prima.
Sommige mensen drinken energiedrankjes, cola of koffie, om te voorzien in de behoefte, ik hoef niet te vertellen hoe slecht dat wel niet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 hoi ed
Natasha, dat is het beste wat je doen kan op eetgebied .Ik heb vroeger gebokst en weet daarom nog precies hoeveel ik woog in m'n jeugd. Ik heb nog nooit ontbeten , neem m'n eerste maaltijd tusse 13 en 14 h. en eet s'avonds hooit voor 10 uur . Ik ben NOG NOOIT ZIEK GEWEEST , ik heb bloeddruk 85 -125 ,heb in bed tegen de morgen hartslag tussen 56 en 50 . Heb nu na 'n paar boterhammen 60 . Ik weeg nog net zoveel als in m'n jeugd . Natasha hou vol , trek je niets van andere mensen aan .Ook niet als ze veel diploma's hebben . Diploma's hebben niets met verstand te maken , alleen met geheugen . En degene met het beste geheugen hier in huis ligt in z'n mand te slapen. Zie profielfoto .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je s'morgens niet eet, begin je al verkeerd, misschien is het beter een keer te beginnen/proberen, gewoon een kleine maaltijd. Je lichaam gaat daar ook aan wennen op den duur.

Dat jij je er goed bij voelt als je naar behoefte eet is natuurlijk niet slecht.

Maar een goeie start is het ontbijt, eigenlijk het belangrijkste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vind ik wel, ben je gezond en voel je je goed, dan zie ik geen reden om jouw eetpatroon te veranderen.

Luister naar je lichaam, ook al gaat dat tegen alle heersende voorschriften in, het gaat om jouw lichaam en hoe jij je voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je normaal brood eet 's ochtends, kan je ook eens proberen om cornflakes met vanille-yoghurt of melk te eten. Dan heb je in ieder geval iets binnen. Als ik 's ochtends niet eet dan kom ik om 9 uur al om van de honger (figuurlijk), maar t komt er wel op neer. Er word wel gezegd dat als je ontbijt, je je motor aanzet om het zo maar te noemen. Dus lijkt t me toch het beste als je i.i.g. iets eet, ook al is t een mueslireep o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik nooit zoveel behoefte aan ontbijt.

Pas als ik op gang gekomen ben (en dat duurt bij mij wel even) dan begin ik trek te krijgen, dus mijn natuurlijke neiging is om dan pas wat te gaan eten (met koffietijd of lunchtijd).
Maar als ik ga werken dan ontbijt ik wel van te voren (omdat het niet zo gebruikelijk is om op werk rond koffietijd te gaan ontbijten ;-)